6. Bölüm: Phi Phi adaları fotoğraflara sığmayacak kadar güzel!

Tayland- Vietnam gezisinden izlenimler

29.7.2017 öğleden sonra yolcu gemisiyle Andaman denizindeki Phi Phi adasına geldik. Gelirken denizden dimdik deniz dışına çıkmış küçüklü büyüklü adalar dikkatimi çekti. Dimdik, sıra sıra kaya adalar. Kayaların her yerini yemyeşil bitkiler kaplamış.

Resim 3 Phi Phi adasından bir manzaraResim:  Kaldığımız otelin balkonundan Phi Phi adası manzarası

IMG 20170729 182207 HDRResim: Phi Phi adasındaki plaj

Phi Phi adasının yerli nüfusu 2000 kadarmış. Turistlerle birlikte 20 bin kadar oluyormuş. Bu adalarda 2004 yılındaki tusunami felaketinde çok can ve mal kaybı olmuş. Sokaklar çok dar. İnsanlar sokaklara sığmıyor. Evler dik yamaçlara yapılmış. Yamaç evlerin sokakları dik merdivenlerden oluşuyor. Adada motorlu araç kullanımı özel görevliler dışında yasak.

IMG 20170730 090708 HDRResim: Phi Phi adasında evler dik yamaçlara yapılmış.

IMG 20170730 105500 HDRResim: Phi Phi adasındaki limandan yola çıkıyoruz

30 Temmuz 2017 günü adalar turuna katıldık. Uzun kuyruklu 14 kişilik bir tekneye dizimize kadar denizde yürüyerek bindik. Andaman denizi dalgalıydı. Teknemizin kaptanı teknenin kuyruk üstüne özel bir düzenekle oturtulmuş motoru çok iyi kullanıyor. Pervane ise üç dört metre uzunluğunda bir borunun ucuna yerleştirilmiş. Dalgaların durumuna göre pervane denize batıp çıkıyor. Dalgaları ustalıkla aşıyoruz. Fakat dalgalar tekneye vurdukça sular bizi yıkamaya başladı. Ben can yeleğimi giydim. Teknelerin hepsinin ön tarafında üç dört metre yüksekliğinde bir direk var. Bu direklere uğur getirsin diye Buda için renkli bezler sarılmış.

IMG 20170730 131939 HDRResim: Teknelerin hepsinin ön tarafında bir direk var. Bu direklere uğur getirsin diye Buda için renkli bezler sarılmış.

Bamboo adlı küçük bir adaya yanaştık. Bellerimize kadar suya batarak adaya çıkabildik. Bu adalar milli parkmış. 2004 yılında meydana gelen tsunaminin izleri hâlâ duruyordu. Tsunaminin yıktığı ve denize çektiği binaların ve büyük ağaçların arasından yürürken insan korkuyor. Denizin ne kadar yükseldiğini ve tusunami alarmı verildiğinde kaçılacak yerleri gösteren levhalar dikmişler. Bu adalar Tusunami bölgesiymiş. İnsan ürperiyor.

rsz img 20170729 182649 hdrResim: Tsunami uyarısı levhaları

IMG 20170730 131951 HDRResim: Bamboo adası

IMG 20170730 130735 HDRResim: Bamboo adası kumsalı

Bambu adasından maymunlar koyuna gittik. Artık mayolarımızı giydik. Dalgalar bizi iyice yıkıyor. Bir süre gidince motoru bozulmuş bir tekneye rastladık. Kaptanlar birbirlerini tanıyorlar. Bozulan teknenin yolcularını başka bir tekneye aktardılar. Bozuk tekneyi bizim tekneye bağladılar. Bozuk tekneyi kıyıya bıraktıktan sonra maymunlar koyuna yanaştık. Boynumuza kadar sulara batarak kıyıyı çıktık. Daracık bir koyda maymunlar yaşıyordu. İnsanlara alışmışlar. Yiyecek içecek istiyorlar. İnsanların sırtlarına çıkıyorlar.

IMG 20170730 140254 HDRResim: Motoru bozulmuş olan başka bir tekneyi çekiyoruz

IMG 20170730 144053 HDRResim: Maymunlar koyuna yanaşırken

IMG 20170730 144710 HDRResim: Maymunlar koyu

IMG 20170730 144846 HDRIMG 20170730 144537 HDRResim: Maymunlar koyunda ağaç tepesindeki maymunları seyrederken

Maymunlar koyundan sonra Viking koyuna girdik. Etrafımızdaki adalar çok dik kayalalar halinde. Deniz dik kayaların arasına yerleşmiş. Güzel, harika sıfatları gördüğüm güzellikleri tarif etmeye yetmiyor! Güzelin güzeli yerler buralar!

IMG 20170730 152753 HDRResim: Viking koyunda balıklarla snorkeling yapılıyor.

IMG 20170730 152832 HDRResim: Viking koyunda su pırıl pırıl.

Viking koyunda can yeleklerimizi giydik, deniz gözlüklerini taktık ve nefes borusunu ağzımıza aldık. Denizin dibini seyrettik. Denizin dibi üstü gibi rengarenk. Renkli renkli balıklar, deniz bitkileri. Dünya ne kadar güzel böyle! Bu adaların hepsi milli park haline getirilmiş. Çok özenle koruma altına alınmış.

IMG 20170730 152907 HDR

Viking koyudan sonra Maya Bay adında bir koya yöneldik. Deniz çok dalgalı. Adanın ön tarafına yüksek dalgalar nedeniyle yaklaşılamıyormuş. On kadar tekne adanın arka tarafındaki dar koyda toplanmışlar. Fakat dalgalardan kıyıya yaklaşamıyorlar. 20 metre kadar açıkta durduk. İsteyen can yeleklerini giydi. Ben de giydim. Yüzerek adaya yanaştık. Halattan örülmüş büyük dik bir ağa tırmanarak 5 m yükseklikteki tahta platforma çıktık. Arkası geniş bir alandı. Merdivenle indik. Harika bir parktı. “The Beach” adlı Hollywood filmi bu adada çevrilmiş. Yürüyerek adanın arka tarafındaki kumsala gittik. Deniz çok güzel, ama dalgalar çok sert vuruyor insana!

20170808230909Resim: Meşhur Maya Bay koyunda

Maya Bay koyunda bir saat kaldık. Adadan ayrılışta, geliş kadar maceralı oldu. Milli Park görevlilerinin gözetimi altında sırayla ağdan denize iniyoruz. Fakat dalgalar kötü vuruyor. Kimimiz halatlara tutunarak, kimimiz kendi başına yüzerek teknemize çıkmaya çalışıyoruz. Herkes birbirine yardımcı olmaya çalışıyor. Tekne yolculuğu sırasında birbirimizle tanıştık. Teknede iki Amerikalı kadın, Macar bir çift, Rus bir çift, iki Alman erkek öğrenci, Şafak, bir arkadaşı ben ve rehberimiz var.

Amerikalı iki kadın ve Şafak’ın gözetiminde tekneye ulaştım ve merdivenden çıktım. Beni kutladılar. Ben onlara teşekkür ettim. Dalgalar kayalara çarptığından Macar çift ve bazı arkadaşlar hafif yaralanmışlar. Macar hanım çok tedarikli gelmiş. Yara bezini hemen çıkardı. Yaralılara yardım etti. Dalgalara bata çıka Phi Phi adasına döndük.

Bugün yaşadığım ağa tırmanma ve ağdan denize inip dalgalarla boğuşarak tekneye ulaşma maceramı hiç unutmayacağım.

31 Temmuz- 1 Ağustos 2017 Krabi şehrinde bir gün geçirdik. Müthiş yağmurlu bir gündü. Buralarda mevsimler yağmurlu ve az yağmurlu zamanlar diye ayrılıyor.

Krabi’den uçakla Bangkok’a döndük.

IMG 20170731 170210 HDRResim: Krabi’de tropikal yağmuru seyrederken

IMG 20170801 133124 HDRIMG 20170801 133308 HDRIMG 20170801 135944 HDRResimler: Krabi’de Railay sahiline karaya bağlı olmasına rağmen sadece tekne ile ulaşılabiliyor

IMG 20170801 144040 HDRResim: Krabi havaalanına giderken

Diğer bölümler:

Yeni Kitap

SüryanilerVeSEYFO kitap kapaklari
Bu kitabımda, dünden bugüne Süryanilerin tarihini, 1915’te SEYFO olarak adlandırılan soykırım sırasında Süryanilerin başlarına gelenleri... [Devam]

Özyaşam

kemalyalcin1
Kemal Yalçın, 05.09.1952 günü Denizli'nin Honaz bucağında doğdu. Isparta Gönen Öğretmen Okulu'nda okudu. İstanbul Çapa...[Devam oku]

Kitaplar

books 1149959 1920
İlk şiirimi 1964 yılında, Isparta Gönen Öğretmen Okulu birinci sınıf öğrencisi iken yazmıştım. Düzenli yazmaya 1973’de başladım. [Devam oku]

Şiirler

young girl 1149701 1920
Yazarlık hayatıma şiirle başladım. En zor günlerimde, en yalnız anlarımda, en duygusal hallerimde şiir benim elimden tuttu. [Devam oku]

Yazılar

book 1091627 1920
Şiir, öykü ve romanın dışında, düşünce ve görüşlerimi deneme, makale, gazete yazısı biçimlerinde dile getiriyorum. [Devam oku]

Yazarlar

fgd
Bu dünya gelimli gidimli bir dünya. Sevgili dostlarımı, değerli yazar arkadaşlarımı birer birer sonsuzluğa uğurladık. Onları bu sayfada... [Devam oku]

Dünya bizim vatanımız

Konuk Defteri

books 925891 1920
Kitaplarım, şiirlerim, edebiyat çalışmalarım hakkında okuyucularımdan, arkadaşlarımdan çeşitli mektuplar, yazılar alıyorum. Bunlardan bazılarını, uygun gördüklerimi burada yayınlıyorum. [Devam]

Eğitim

bookshelf 413705 1920
İlkokuldan sonra Isparta Gönen Öğretmen Okulu’na ve daha sonra da İstanbul Çapa Yüksek Öğretmen Okulu’na gittim. Toplam 10 yıl yatılı öğrenci olarak okudum. [Devam oku]

Sipariş

gifts 570821 1920
Bu web sitesinde tanıtılan kitapların tümü buradan sipariş edilebilir. İyi okumalar. [Devam]